FANDOM

Liopleurodon drapieżny pliozaur z przełomu środkowej i późnej jury. w prawdziwym świecie miał wydłużony pysk, zaokrąglone płetwy przednie i tylne i ogon.

Serial Edytuj

Tutaj liopleurodony miały zieloną skórę, cztery łapy z błonami pławnymi, ogon zakończony płetwą, płetwę grzbietową ciągnącą się przez całe plecy i ogon oraz fałdy skórne po bokach głowy. Na policzkach miały czułki. Mogły oddychać i poruszać się tak na lądzie, jak w wodzie. Ich skóra wytwarzała śluz, chroniący je przed skrajnymi temperaturami i czynnikami chemicznymi. Śluz także zasklepiał rany, dlatego rany liopleurodonów z filmu natychmiast się goiły. Istoty te miały zdolność bioluminescencji. Podobieństwo do ichtiostegi wynika z obecności kończyn i płaskiego pyska. Zwierzęta te potrafia generować prąd i czerpią z niego energię np. Nim lizał gniazdko do sieci elektrycznej. Elekrytryczność stanowi też dla nich atraktant w czasie godów.

Jaja w filmie Edytuj

Czterokątne, spłaszczone jaja otoczone błoną pławną. Świecą na zielono i są zlepione śluzem niczym jaja płazów.

Rozmnażanie w filmieEdytuj

Gody są sezonowe, odbywają się w głębinach. Osobniki płyną na tarlisko, gdzie porozumiewają się przez bioluminescencję i impulsy elektryczne. Samice grupowo znoszą wiele jaj każda w głębinach, samce razem polewają je mleczem jak u ryb. Zapłodnione jaja są zlepione śluzem. Wypływają na powierzchnie, gdzie pilnują je samice.

Odżywianie w filmieEdytuj

Liopleurodony są mięsożerne, polują na wszystkie organizmy morskie i lądowe, które znajdą się w ich zasięgu. Nie mają naturalnych wrogów, więc szybko przetrzebiają cały ocean. Swoje ofiary porażają prądem i zjadają. Mogą także czerpać energię elektryczną z jej źródeł.

RegeneracjaEdytuj

Obce DNA i śluz umożliwiają im natychmiastowe gojenie się ran.

ZachowanieEdytuj

Organizmy te są bardzo agresywne, ale wychowywane od maleńkości przywiązują się do ludzi jak psy.

HistoriaEdytuj

Liopleurodony zostały odtworzone na podstawie kopalnego materiału genetycznego oraz wzbogacone o DNA morskiej orchidei. Podziemna kolej wywiozła jaja lub pierwsze osobniki do Rowu Mariańskiego. Tam organizmy zaczęły się rozwijać i rozmnażać. Miles i Phil znajdują jajo, z którego wykluwa się Nimrod. Inne organizmy nie mając naturalnych wrogów zjadają wszystkie zwierzęta w oceanach i kopiąc w dnie oceanicznym naruszają płyty kontynentalne. To one wywołały tsunami, które zniszczyło Florydę i wyszły polować na ląd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki